The Sun admits to being present at Ed Woodward home attack

The Sun admits to being present at Ed Woodward home attack

The Sun newspaper has published a press statement in response to the complaint filed against it by Manchester United.

The Red Devils yesterday lodged the complaint with the Independent Press Standards Association about The Sun’s coverage of the recent attack on executive vice chairman Ed Woodward’s Cheshire home.

The complaint, leaked in a Tweet by BBC News’ sports editor Dan Roan, centred around the club’s accusation that the newspaper had advance knowledge of the attack and did not report it.

A Sun spokesperson has now issued a press release in response to the news that confirms that the paper did know about it in advance and was indeed present at the scene.

‘Following a tip-off that there was to be a protest a Sun reporter attended. At no time was our reporter made aware of what was to take place nor incited it or encouraged any criminal activity’ the response states.

BBC’s and Sky’s football news sites, the English press in general have thus far chosen not to report either the complaint or The Sun’s response. To our knowledge this morning, only The Guardian has chosen to run with the story.

It is curious as to why such a shocking story would not be covered by most newspapers.

The reveleation has, however, sent shock waves through social media, with many fans believing that the whole thing was a PR stunt orchestrated by Woodward himself that went badly wrong.

These accusations come in light of the fact that Woodward has recently employed the PR firm of a former Sun reporter, Neil Ashton, to improve his image and that of the club’s owners the Glazer family with the fans.

Whilst such accusations could fall under the label of conspiracy theories, it is clearly quite a coincidence that following Ashton’s appointment, an article singing Woodward’s praises appeared in The Sun on January 24th. The Woodward home attack then happened on January 29th.

A simple Google™ search on ‘The Sun Ed Woodward not to blame’ reveals the paper’s blatant u-turn in terms of its opinion on the executive vice chairman. On 23rd September of last year the headline was ‘Ed Woodward to blame for Man United’s demise’ and on January 24th the headline was ‘Ed Woodward is not to blame for Man United shambles’.

Whether or not Woodward, or Ashton for that matter, was involved in any way with the incident, two facts have now been established: The Sun, on its own admission, did have pre-knowledge of what it refers to as the ‘protest’, and was in attendance.

  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google Plus
  • Share via Email


Latest

About The Author

Red Billy has been following transfer stories and voicing opinions on Manchester United since 1968.